Noniin. Suoritettuani omatoimista tutkimusta suomalaiseen nettiblogitarjontaan on minun nyt, rakkaat lukijani, tehtävä radikaali muutos.

Tämä ei voi jatkua näin. Nyt ymmärrän hyvin suhteellisen vähäisen lukijamääräni ja ihailijapostin puutteen, olen ollut aivan hakoteillä, ymmärtänyt koko blogin pitämisen idean täysin väärin. Tässävaiheessa on minun aika katsoa peiliin, ja myöntää tekoni ja pyytää anteeksi.

Kyllä minä nyt ymmärrän että kukaan ei halua lukea tällaista asenteellista, paatoksellista tekotaiteellista paskaa. Minä olen ollut väärässä ja te kaikki muut 95% suomalaisista bloginpitäjistä olette olleet oikeassa tämän koko ajan. Nettiblogin tulee olla yksinkertaisesti dokumentaarinen kronologinen monologi kyseisen päivän tapahtumista, joten, tässä käännän nyt uuden lehden, yritetäänpä. So here goes!

 

1097679.jpg

Heipahei!

Minä olen Martti, 27 vuotta Suomen Raisiosta. Oikea nimeni siis on Martti, olen vähän harhaanjohtanut teitä, pyydän ateeksi. Matti oli vain mukavampi nimi, olen aina halunnut olla Matti. Toisaalta, Marttikin on kiva nimi, olen niin näppärä työssäni tietokoneiden parissa että työystäväni jopa ovat leikkisästi nimenneet minut "Smartiksi." Heh heh! Niin mutta asiaan nyt. Esittelenpä itseäni nyt hieman uuden alun kunniaksi teille kaikille!

Minä siis olen Martti, 27 vuotta, asun Raisiossa. Toimistotyössäni valtion virkamiehenä vastaan organisaatiomme laskutuksesta. Minä pidän työni lisäksi kävelemisestä, autostani ja plasmatelevisiostani. Kotona minulla on akvaario jossa asuu 3 miljoonakalaa, Esa, Vesa ja Vesku. Niin, asiaan tutustumattomille nyt tiedoksi, ei minulla siis ole kotona kolmea miljoonaa kalaa vaan kolme miljoonakalaa! :) Eihän minun 84 litraiseen akvaariooni niin montaa edes mahtusikaan! Nyt kun ollaan tutustuttu niin nyt on historiallinen aika avata uusi ja parempi, rehellinen nettipäiväkirjani eli "blogini."

Perjantai 30.11.2007

06:00 Heräsin, pukeuduin ja keitin puuroa. Puuro saa minut jaksamaan koko aamun tehokkaana.

06:30 Irroitin lohkolämmittimen pistokkeen ja käynnistin hopeanharmaan Nissan Almerani. Tulee ihan hyvä mieli kun miettii miten hyvänä uusi autoni pysyy kun on lämmin talli ja lohkolämmitin suojaamassa sitä Suomen pakkasilta.

06:50 Saavuin työpaikalleni Turkuun. Käynnistin tietokoneeni, Harrin, ja Harri aina yhtä iloisesti tervehti minua; Hei Martti! No heippahei, Harri! Käärin kauluspaitani hihat ja aloin suoraapäätä laskuttamaan. Hieno ohjelma tuo Exel ja viisas on se mies ollut joka sen on kehittänyt. Terveisiä vaan, heh heh! On niin näppärää ja helppoa sen kanssa kopioida, liittää, luoda kaavoja, linkkejä ja makroja. Sen verta täytyy itseään kehua että aika näppärä poika olen Exelin kanssa, ei minua ihan turhaan Smartiksi kutsuta!

09:30 On kahvitauon aika. Ilokseni huomasin että Veijo olikin jo keittänyt kahvit, kunnon Kultamokkaa! Ja Kalevilla eli Kapsalla on kuulemma synttärit, Kapsa tarjosi  pullaakin! On se mukava mies. Minä pidän pullasta.

11:00 Lounaaksi oli herkkuani, keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta. Salaatti oli myös hyvää. Olikin oikein kystä kyllä, oli kiinankaalia, tomaattia, kurkkua ja oikein ranskalainen salaatinkastikekin. Löysin kyllä salaatistani myös herneitä mutta keräsin ne siistiin riviin lautasen reunalle. Olen herneille allerginen. Saan niistä ilmavaivoja.

14:00 Olikin jo toisen kahvipaussin aika. Iltalehdestä luin taas Tanjan ja Ollin erosta. Voi kuinka surullista. Linnanjuhlissakin olisivat olleet niin nätti pari. Mutta ihmisten yksityisasiat eivät aina suju niin kuin toivotaan, ei voi mitään. Mutta vieläkin minulle tarjottiin kahvia ja pullaa, nam!

16:10 Nyt on työt tehty! Oli oikein mukava ja ahkera laskutuspäivä. Pelasin vielä hienon päivän päätteeksi erän Pasianssia ja kaksi erää miinaharavaa Harrin kanssa. Pasianssin annoin Harrin voittaa että sille jää hyvä mieli viikonlopuksi kun se jää yksin. Heipähei, Harri! Martti vaihtaa nyt vapaalle ja lähtee nyt kotiin!

16:50 Kotona! Vähän kyllä oli ruuhkaa taas Koulukadulla mutta ei se mitään, ihana, pitkä viikonloppu edessä!

17:30 Avasin uuden 36 tuumaisen plasmatelevisioni. Sieltä tulee Emmerdale. Oi kuinka mukavan lupsakkaita ja aitoja nuo Englantilaiset! Ja aina niille sattuu vaikka mitä jännää. Joskus haaveissanikin vaellan Englannin sumuisten nummien maisemiin.

18:30 Nyt on päivällisen aika. Perjantaisin minulla on tapana vähän hullutella. Perjantaisin syön aina etnistä ruokaa. Tänään keitän perunoita ja lämmitän mikroaaltouunissani aitoja ruotsalaisia Felixin lihapullia. Minä pidän perunoista. Vähän kyllä epäilyttää tuo mikroaaltouuni. Kuinkakohan paljon se säteilee? Minulla onkin tapana aina mennä säteilyä karkuun olohuoneeseen siksi aikaa. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

19:30 Aika palata upean televisioni ääreen. Sieltä tulee nyt suosikki-ohjelmani, Salaiset Elämät eili "Salkkarit." On niin mukava seurata aikaansa ja pysyä mukana siinä mistä suomi puhuu. Se onkin Suomen katsotuin televisio-ohjelma eikä syyttä! Mitähän Jennille ja Amille tänään on tapahtunut ja mihinköhän ihmeellisiin vaikeuksiin se Romeo-hulttio onkaan taas ajautunutkaan?

20:00 Olihan taas räiskettä ja rätinää!

20:30 Nyt koittaa iltani kohokohta. Aika ruokkia kalat! Sieltä kaikki kolme tulevatkin minua tervehtimään, taitavat vesselit tietää että nyt on isillä ruokaa tarjolla! Voi kuinka iloisina ne uiskentelevat! Olen miettinyt että vielä minä vien akvaarioharrastukseni uudelle tasolle. Olen nimittäin salaa haaveillut aidon suklaamonnin hankkimisesta mutta antaa nyt ajan kulua ja katsotaan!

21:30 Alkaa jo väsy painaa. Vielä hetken sinnittelen, laitan reinot jalkaan ja istahdan nahkaiseen lepotuoliini lukemaan Susanna Sievisen  Prinsessakirjaa. Voi mikä ihana Nainen! En kyllä ymmärrä sitä Jania minkä se oikein meni tekemään kun jätti Susannan ja otti sen ruotsalaisen missinhupakon. No, ihmisten yksityisasiat ovat ihmisten yksityisasioita, en minä ole mikään ketään rakkauden kivisellä polulla opastamaan.

23:00 Ohhoh! Uppouduin Susannan sulavaan kielenkäyttöön ja ajantaju vallan katosi! Meni tämän pojan ilta niinsanotusti pitkäksi. Mutta sallittakoon se nyt näin viikonloppuna. Mutta nyt nukkumaan, jos vaikka näkisi Susannasta unia... ;) Heh heh! Kauniita unia, maailma! Huomiseen, heipähei!

 

1097681.jpg